Dieta oczami trenera indywidualnego – Krzysztof Blank

Polub i udostępnij:

Krzysztof Blank, jest trenerem personalnym oraz instruktorem zajęć grupowych tj. Body pump, indoor cycling, Crosscore, kettelbell. Magister AWF, licencjat fizjoterapii, szkoleniowiec dietetyczny. W tym roku zajął 2 miejsce w ogólnopolskim konkursie Trener Roku organizowanym przez firmę Life Fitness. Jest aktywnym zawodnikiem piłki nożnej, która nadal pozostaje Jego wielką pasją. Uwielbia pracę z ludźmi, a możliwość pomocy podopiecznym daje Mu jeszcze większego kopa w prowadzeniu treningów personalnych.

Dieta oczami trenera indywidualnego – Krzysztof Blank

Jesteś trenerem i instruktorem, jakie ćwiczenia zaleciłbyś osobom chcącym tylko schudnąć  a jakie tym, którzy przychodząc na siłownię  chcą  się skupić  tylko na rzeźbieniu masy mięśniowej?

Wszystko zależy od poziomu wytrenowania osoby, jego problemów zdrowotnych, zainteresowań, i celu. Nie dzieliłbym osób na tych którzy chcą schudnąć i na tych którzy rzeźbią masę mięśniową, ponieważ dobrym rozwiązaniem jest zrzucenie tkanki tłuszczowej i jednocześnie zbudowanie masy mięśniowej. Jest to możliwe poprzez trening oporowy dla osób początkujących z własnym ciężarem ciała i lekkimi ciężarami.

Dla osób bardziej zaawansowanych trening wielostawowy czyli ćwiczenia z sztangami hantlami tj. martwy ciąg, przysiady z obciążeniem, wyciskanie sztangielek leżąc itp. Im więcej grup mięśniowych pobudzimy do treningu tym lepszy będzie efekt poprawy sylwetki. Można również zastosować interwały czyli naprzemiennie intensywne przyspieszenia z krótką przerwą czy to na bieżni czy też w formie ćwiczeń np. Tabata.

krzysztof-blank2-4mybody-pl

Czy dieta zawsze musi kojarzyć  się  z wyrzeczeniami i głodówką? Czego powinna unikać  osoba będąca na redukcji a jakie produkty powinna polubić  osoba, chcąca popracować  nad masą  mięśniową?

Dieta to styl życia. Głodówki nie wchodzą w grę. Często moi podopieczni nie mogą zjeść tego co im rozpisze, a zmieniają swoją sylwetkę budując mięśnie i spalając tłuszcz. W odpowiednim odżywianiu chodzi o prawidłowy dobór składników, unikanie produktów antyżywieniowych, dostarczenie odpowiedniej ilości witamin, poprawienie wchłanialności i zbudowanie prawidłowej flory jelitowej.

Jak widać sporo tutaj czynników, ogólnie mówiąc: należy zrezygnować z glutenu czyli mąki pszennej, jęczmiennej i nawet żytniej. Makaronów, wypieków, ciast, ciasteczek. Laktoza czyli mleko i produkty nabiałowe również powinniśmy omijać z daleka. Tłuszcze trans czyli te, które ulegają uwodornieniu po obróbce termicznej, głównie roślinne jak słonecznikowy, palmowy, rzepakowy. Produkty przetworzone również powinny być wyeliminowane, czyli gotowce z dodatkami E, słodzikami, konserwantami. Uważać musimy również na żywność GMO. Kukurydza i soja jest tego typu przykładem.

krzyszto-blank1-4mybody-pl

Aby osiągnąć  upragniony cel, należy połączyć  ćwiczenia z odpowiednią  dietą. A co z suplementacją ? Czy jest konieczna?

Oczywiście, że zdrowie zależy od jedzenia i treningu. A podejrzewam, że wszyscy bez wyjątku chcą zdrowiem cieszyć się długie lata. Sylwetka to efekt uboczny ćwiczeń i odpowiedniego jedzenia. Nie możemy do diety i treningu  podchodzić jako do etapu, musi to być ciągły proces, trwający do końca życia. Suplementacja również byłaby wskazana. Zwłaszcza że w dzisiejszych czasach żywność jest zubożała, produkty mniej wartościowe zawierające mniej witamin.

Wszystko zależy od braków jakie mamy. Dlatego warto wykonać badania i na tej podstawie ułożyć suplementację. Jednakże dla wszystkich polecałbym suplementację witaminą D3 i K2 odpowiedzialną za większość procesów życiowych, witaminami z grupy B w odpowiedniej zmetylowanej formie. Przy dodatkach do diety musimy zwrócić uwagę właśnie na odpowiednią formę, którą organizm przyswaja. Dla osób trenujących dołożyłbym BCAA, czyli aminokwasy rozgałęzione budujące mięśnie i przyspieszające regenerację.

Krzysztofie, bardzo Ci dziękuję, a Was zapraszam do śledzenia Krzyśka na Jego stronie www.krzysztofblank.pl

A jeśli Wam mało, polecam ten wpis Krzyśka, o złych nawykach żywieniowych.

Powodzenia.

Polub i udostępnij:

8 Replies to “Dieta oczami trenera indywidualnego – Krzysztof Blank

    1. czasami wystarczy zmniejszyć porcję, unikać fastfoodów, więcej pić wody i unikać gotowych potraw. Najważniejsze aby stopniowo wprowadzać wszystkie zmiany i uczyć się mówić NIE niezdrowym produktom, zmniejszyć ilość spożywanych słodyczy. I czytać etykiety.

  1. Jajka, warzywa, owoce, mięso, bezglutenowe źródła węglowodanów czyli kasza gryczana, jaglana, ryż paraboiled, dlugoziarnisty, jasminowy, wypieki z mąki kokosowej, migdałowy, różowej, gryczanej, olej kokosowy, mleko kokosowe i orzechy: brazylijskie, włoskie, nerkowców, migdały. Jak widać sporo tego i mnóstwo kompozycji można wymyślić:)

  2. Nastawienie jest kluczowe. Patrząc świadomie i biorąc pod uwagę jak ogromne znaczenie ma odżywianie oddziaływujace na zdrowie. Nie wyobrażam sobie, że przestawienie się na lepsze jedzenie byłoby niemożliwe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *