Rower stacjonarny – mały ale wariat

Polub i udostępnij:

Nie ćwiczę od kilku miesięcy. Joga mnie nudzi a do streczingu się chwilowo nie nadaję. Swoje ulubione hardkorowe zajęcia zostawiam do lutego. Na siłownię wrócę w przyszłym roku, gdy skończy się bum noworocznych postanowień. Bieganie także. Teraz ćwiczę w domu. Mam hantle i rower stacjonarny. Kupiony w markecie kilka lat temu. Mały ale wariat. Kiedyś każdy wieczór na nim spędzałam. Rower stacjonarny – mały ale wariat.

Na początku półgodzinne, potem godzinne i dłuższe maratony filmowe, spędzałam na nim – gapiąc się w TV. W pół roku wysmukliłam łydki, uda i pupę. Największe rekordy biłam właśnie na nim. Ale jak wybrać najlepszy rower stacjonarny, aby jazda na nim była przyjemnością a nie katorgą? Aby uniknąć bólu kolan, wysmuklić i wzmocnić mięśnie nóg – najlepiej do wiosny? To banalnie łatwe, oto kilka wskazówek.

Pedałuj i nie myśl o wysiłku

Dlatego wybierałam wieczory na jazdę na rowerze stacjonarnym. Od 20-tej zazwyczaj wszyscy siadaliśmy na kanapie przed TV i oglądaliśmy ulubione seriale i programy – średnio do 22-ej. Nie zmieniłam przyzwyczajeń i rodzinnych rytuałów, tylko kanapę na rowerek. A na kanapie moje miejsce zajął Leoś. Schodziłam z niego jak kowboj i szłam pod prysznic. Zasypiałam niemal w locie. Najważniejsze – nie myśl o wysiłku, odwróć uwagę, skup się na czymś – film, książka albo słuchawki z ulubioną muzą.

Jaki rower stacjonarny wybrać?

Cichy i z wygodnym siodełkiem – mówiąc najprościej. Ale każdy z nas jest inny. Rower powinien być dobrze dobrany do wzrostu, aby nie obciążać kolan. Czyli musi mieć regulowaną wysokość siodełka ale i “kierownicy”- aby nie obciążać nadgarstków. Ruch musi być przyjemnością a jego efektem piękna sylwetka.  I to w krótkim czasie. Oto kilka szczegółowych wskazówek i przykładowych modeli rowerów stacjonarnych, na które warto zwrócić uwagę. Rower stacjonarny – mały ale wariat.

Rodzaje rowerów stacjonarnych

Rowery pionowe – najbardziej podobne do tradycyjnych rowerów terenowych;

– świetne dla osób z problemami kardiologicznymi;

– najintensywniej ćwiczymy uda i pośladki;

– wady – obciąża kręgosłup;

Rower mechaniczny

Rowery mechaniczne – to najprostsze i najtańsze rowery;

– ZALETY – lekki, najtańszy, łatwa naprawa;

– WADY – wymaga większego wysiłku, jest dość głośny;

Rower magnetyczny

Rowery magnetyczne – nowocześniejsze;

– ZALETY – bardzo cichy, płynne ruchy;

– WADY – ciężki, wymagany serwis do ewentualnych napraw;

Rower poziomy

Rowery poziome – pozycja półleżąca;

– idealne dla osób z chorym kręgosłupem i z nadwagą;

– ćwiczymy – mięśnie brzucha i trochę mniej uda;

Rower spinningowy

Rowery spinningowe – dla osób trenujących zawodowo;

– trening w domu – bez względu na warunki pogodowe;

– największe koła zamachowe;

Przed zakupem zwróć uwagę na:

Techniczne wskazówki:

– czy rower zmieści się do Twojej sypialni lub salonu;

– jaka jest dopuszczalna maksymalna waga;

– czy jest regulowane siodełko i kierownica;

– wielkość koła zamachowego – im większe tym lepiej;

– czy jest regulacja oporu – aby  wybrać długi trening z lekkim oporem albo krótki z dużym oporem – zapobiega to rutynie i stwarza możliwości treningu wszystkim domownikom;

– funkcje – pomiar szybkości, przebyte odległości, spalone kalorie, sensory mierzące tętno i pomiar tkanki tłuszczowej – to wszystko motywuje do dalszych treningów i monitoruje efekty;

Więcej informacji – jak wybrać rower stacjonarny.

Jaki powinien być dobry rower stacjonarny?

– stabilny i cichy;

– z płynnym ruchem – bezpiecznym dla kolan i stawów;

– z regulacją siodełka i kierownicy – zarówno w pionie jak i poziomie;

Dla kogo rower stacjonarny?

– dla osób aktywnych – trening bez wychodzenia z domu i bez względu na pogodę;

– dla osób mających problemy ze stawami, nie mogącymi biegać i z otyłością;

– dla osób z chorym kręgosłupem, układem krążenia;

Trening aerobowy w domu na rowerze stacjonarnym jest dla każdego. To skuteczny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, wyrzeźbienie łydek, ud i pośladków, dotlenienie organizmu i nabrania kondycji. Bez względu na współistniejące choroby i ograniczenia pogodowe. Dobierz odpowiedni dla siebie rower i ciesz się zdrowiem i kondycją. Mój rowerek stoi na wprost TV i mijam go kilkanaście razy dziennie. Aż się chce usiąść – chociaż na pół godziny.. 

 

Rower stacjonarny – mały ale wariat

Dzisiaj, gdybym zdecydowała się na kupno rowerka stacjonarnego, wybrałabym rower magnetyczny. Kilka lat temu to był zakup spontaniczny, nieprzemyślany i w markecie – gdzie do wyboru były tylko dwa. Teraz porównując modele, już wiem czego oczekuję od roweru i jaki jest dla mnie najlepszy.

A Ty, masz już swój wybrany model?

Polub i udostępnij:

22 Replies to “Rower stacjonarny – mały ale wariat

  1. Zawsze chciałam mieć taki rower w domu, ale niestety… Choćbym na głowie stanęła, to niestety nie znalazłabym na niego ani odrobiny miejsca. A szkoda, bo to naprawdę świetna alternatywa dla siłowni. 🙂

  2. W klimacie, w którym żyjemy, gdzie zima deszcz i błoto królują 7 miesięcy, zakup stacjonarnego rowera to bardzo mądry wydatek. Co prawda, mając 48 m2 i dziecko cieżko na niego znaleźć miejsce. Jednocześnie Twój artykuł przypomniał mi o tym jak bardzo chciałanym mieć takie urządzenie w domu….

  3. To faktycznie świetna alternatywa dla siłowni – ja mam jedno wymaganie, musi być na tyle cichy, by trenować na nim, jak domownicy już śpią i by móc usłyszeć serial w tle 🙂

  4. U mnie rowerek stacjonarny jakoś się nie sprawdził, zawsze preferowałam jazdę na świeżym powietrzu. Ale może to dla tego, że miałam jakiś tani, marketowy model – a przy takich bardziej “wypasionych” komfort pedałowania jest pewnie znacznie większy 🙂

  5. Bardzo fajny artykuł, pełen praktycznych rad 🙂 Ja wolę jeździć na świeżym powietrzu 🙂 Ale faktycznie zimą, przydałoby się popedałować przed TV 🙂 Super pomysł na ruch w domu:)

  6. Haha, właśnie przypomniał mi się mój pierwszy stacjonarny rower. Podejrzewam, że był to model z pierwszej produkcji tego typu 🙂 Skrzypial tak, że tv na full musiałam nastawiac, żeby coś usłyszeć… Ale skąd on się wziął to pojęcia nie mam 🙂

  7. nie znosze stacjonarnych rowerow..probowalam nie raz sie przekonac do roznych modeli to nie dla mnie..kolana mi wysiadaja..
    Jezeli rower to na swiezym powietrzu a jezeli ruch w domu to bierznia ostatecznie orbitrek.

  8. Zawsze chciałam mieć rower stacjonarny, ale skończyło się na stepperze, bo zajmuje mniej miejsca 😛 Aktualnie zdecydowanie wolę tradycyjny rower, choć w tym roku nie miałam okazji wybrać się na przejażdżkę rowerową. Może za rok… 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *