Polub i udostępnij:

Nie ćwiczę od kilku miesięcy. Joga mnie nudzi a do streczingu się chwilowo nie nadaję. Swoje ulubione hardkorowe zajęcia zostawiam do lutego. Na siłownię wrócę w przyszłym roku, gdy skończy się bum noworocznych postanowień. Bieganie także. Teraz ćwiczę w domu. Mam hantle i rower stacjonarny. Kupiony w markecie kilka lat temu. Mały ale wariat. Kiedyś każdy wieczór na nim spędzałam. Rower stacjonarny – mały ale wariat.

Na początku półgodzinne, potem godzinne i dłuższe maratony filmowe, spędzałam na nim – gapiąc się w TV. W pół roku wysmukliłam łydki, uda i pupę. Największe rekordy biłam właśnie na nim. Ale jak wybrać najlepszy rower stacjonarny, aby jazda na nim była przyjemnością a nie katorgą? Aby uniknąć bólu kolan, wysmuklić i wzmocnić mięśnie nóg – najlepiej do wiosny? To banalnie łatwe, oto kilka wskazówek.

Pedałuj i nie myśl o wysiłku

Dlatego wybierałam wieczory na jazdę na rowerze stacjonarnym. Od 20-tej zazwyczaj wszyscy siadaliśmy na kanapie przed TV i oglądaliśmy ulubione seriale i programy – średnio do 22-ej. Nie zmieniłam przyzwyczajeń i rodzinnych rytuałów, tylko kanapę na rowerek. A na kanapie moje miejsce zajął Leoś. Schodziłam z niego jak kowboj i szłam pod prysznic. Zasypiałam niemal w locie. Najważniejsze – nie myśl o wysiłku, odwróć uwagę, skup się na czymś – film, książka albo słuchawki z ulubioną muzą.

Jaki rower stacjonarny wybrać?

Cichy i z wygodnym siodełkiem – mówiąc najprościej. Ale każdy z nas jest inny. Rower powinien być dobrze dobrany do wzrostu, aby nie obciążać kolan. Czyli musi mieć regulowaną wysokość siodełka ale i “kierownicy”- aby nie obciążać nadgarstków. Ruch musi być przyjemnością a jego efektem piękna sylwetka.  I to w krótkim czasie. Oto kilka szczegółowych wskazówek i przykładowych modeli rowerów stacjonarnych, na które warto zwrócić uwagę. Rower stacjonarny – mały ale wariat.

Rodzaje rowerów stacjonarnych

Rowery pionowe – najbardziej podobne do tradycyjnych rowerów terenowych;

– świetne dla osób z problemami kardiologicznymi;

– najintensywniej ćwiczymy uda i pośladki;

– wady – obciąża kręgosłup;

Rower mechaniczny

Rowery mechaniczne – to najprostsze i najtańsze rowery;

– ZALETY – lekki, najtańszy, łatwa naprawa;

– WADY – wymaga większego wysiłku, jest dość głośny;

Rower magnetyczny

Rowery magnetyczne – nowocześniejsze;

– ZALETY – bardzo cichy, płynne ruchy;

– WADY – ciężki, wymagany serwis do ewentualnych napraw;

Rower poziomy

Rowery poziome – pozycja półleżąca;

– idealne dla osób z chorym kręgosłupem i z nadwagą;

– ćwiczymy – mięśnie brzucha i trochę mniej uda;

Rower spinningowy

Rowery spinningowe – dla osób trenujących zawodowo;

– trening w domu – bez względu na warunki pogodowe;

– największe koła zamachowe;

Przed zakupem zwróć uwagę na:

Techniczne wskazówki:

– czy rower zmieści się do Twojej sypialni lub salonu;

– jaka jest dopuszczalna maksymalna waga;

– czy jest regulowane siodełko i kierownica;

– wielkość koła zamachowego – im większe tym lepiej;

– czy jest regulacja oporu – aby  wybrać długi trening z lekkim oporem albo krótki z dużym oporem – zapobiega to rutynie i stwarza możliwości treningu wszystkim domownikom;

– funkcje – pomiar szybkości, przebyte odległości, spalone kalorie, sensory mierzące tętno i pomiar tkanki tłuszczowej – to wszystko motywuje do dalszych treningów i monitoruje efekty;

Więcej informacji – jak wybrać rower stacjonarny.

Jaki powinien być dobry rower stacjonarny?

– stabilny i cichy;

– z płynnym ruchem – bezpiecznym dla kolan i stawów;

– z regulacją siodełka i kierownicy – zarówno w pionie jak i poziomie;

Dla kogo rower stacjonarny?

– dla osób aktywnych – trening bez wychodzenia z domu i bez względu na pogodę;

– dla osób mających problemy ze stawami, nie mogącymi biegać i z otyłością;

– dla osób z chorym kręgosłupem, układem krążenia;

Trening aerobowy w domu na rowerze stacjonarnym jest dla każdego. To skuteczny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, wyrzeźbienie łydek, ud i pośladków, dotlenienie organizmu i nabrania kondycji. Bez względu na współistniejące choroby i ograniczenia pogodowe. Dobierz odpowiedni dla siebie rower i ciesz się zdrowiem i kondycją. Mój rowerek stoi na wprost TV i mijam go kilkanaście razy dziennie. Aż się chce usiąść – chociaż na pół godziny.. 

 

Rower stacjonarny – mały ale wariat

Dzisiaj, gdybym zdecydowała się na kupno rowerka stacjonarnego, wybrałabym rower magnetyczny. Kilka lat temu to był zakup spontaniczny, nieprzemyślany i w markecie – gdzie do wyboru były tylko dwa. Teraz porównując modele, już wiem czego oczekuję od roweru i jaki jest dla mnie najlepszy.

A Ty, masz już swój wybrany model?

Polub i udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *