Wulkan energii czyli wywiad z Sylwią Sochą.

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Obecnie szkolny i akademicki nauczyciel wychowania fizycznego. Dyplomowana instruktorka tańca, fitness, gimnastyki i trener personalny, sędzia najstarszej federacji świata NABBA i WFF POLAND. Ukończyła kurs masażu pierwszego i drugiego stopnia, kurs treningu medycznego. 
Pierwsza w Radomiu licencjonowana instruktorka zumby (zumba fitness, zumba kids, zumba sentao), instruktor TMT, kurs DIETETYKI I SUPLEMENTACJI 4stopnie Mauricz.com, instruktor, master trener, szkoleniowiec i prezenter innowacyjnego systemu fitness JUMPit .

 sylwia-socha-2-4mybody-pl

Wulkan energii czyli wywiad z Sylwią Sochą.

Przygodę ze sportem zaczynała jako instruktorka tańca. Z fitnessem związana od 10 lat. Swoje umiejętności rozwija na wielu szkoleniach u znanych choreografów. Uczestniczka międzynarodowych konwencji fitness. Ogólnopolski prezenter warsztatów profilaktycznych dla młodzieży organizowanych przez KWP. Członek – założyciel radomskiego stowarzyszenia „Siła w aktywności” Współpracuje z wieloma fundacjami, organizatorka wielu eventów charytatywnych.
Zwyciężczyni swoich pierwszych zawodów sylwetkowych FIT BODY SHOW Kraków 2016.
Otwarta, energiczna i kochająca swoja pracę. Zawsze uśmiechnięta, zaraża entuzjazmem.
Jej pasja to jej praca, to jej całe życie.  SYLWIA SOCHA!
 sylwia-socha-3-4mybody-pl

Jesteś mega pozytywną osobą, prowadzisz zajęcia na trampolinach (jesteś jedyną instruktorką w naszym regionie), na czym polegają takie ćwiczenia?

Tak, prowadzę między innymi zajęcia na trampolinach JUMPit, jestem również szkoleniowcem, master trenerem JUMPit. Fitness na trampolinach to innowacyjny system treningowy, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Jest to trening interwałowy, na którym skutecznie tracimy zbędne kilogramy, poprawiamy koordynację oraz równowagę, wzmacniamy mięśnie, modelujemy sylwetkę, przyspieszamy metabolizm i spalamy nawet do 1.000 kcal na jednych zajęciach.

Oprócz doskonałej zabawy przy energetycznej muzyce – ćwiczymy (i to bardzo intensywnie) jakich efektów możemy się spodziewać?

Najważniejsza jest prawidłowa postawa ciała, która odpowiednio wpływa na ruch i zmniejsza ryzyko kontuzji. Podczas ćwiczeń na trampolinie musimy pamiętać o prostych plecach, ściągniętych łopatkach, napiętym brzuchu, aktywnych (lekko ugiętych) kolanach, stopach na szerokość bioder i ramionach swobodnie opuszczonych w dół.

Patrząc z boku na naszą pozycję, stawy stóp, bioder, barków oraz uszy powinny być w jednej linii. Bardzo ważnym elementem podczas ćwiczeń na trampolinach jest napięcie mięśnia dna miednicy, które napinamy poprzez ustawienie stóp i kolan razem. Wtedy, w tej pozycji, guzy kulszowe zbliżają się do siebie, co powoduje napięcie tego mięśnia.

sylwia-socha-3-4mybody-pl

Osobiście zalecam skakanie na trampolinie bez obuwia, w skarpetkach antypoślizgowych, ponieważ lepiej pracują mięśnie stóp, łydek, a co za tym idzie lepsza efektywność treningu – nawet o 5% – i lepiej czujemy trampolinę oraz fakt, że obuwie „upośledza” staw skokowy.

Aby zajęcia na trampolinach były kompletne należy wzmacniać mięśnie antagonistyczne w stosunku do tych, które przewodzą w treningu JUMPit. Powinniśmy zatem wzmacniać mięśnie grzbietu i pośladków, a unikać zaś ćwiczeń na mięśnie brzucha.

Udzielasz się charytatywnie, jesteś bardzo żywiołową osobą z pięknym ciałem (pierwsze miejsce FIT BODY SHOW WPF – gratulacje!).

Czy mogłabyś zdradzić sekret tak pięknego ciała i wspaniałej osobowości?

Bardzo dziękuję. Z tym moim pomaganiem jest tak, że po prostu czuję taką potrzebę działania. Pomagam nie tylko osobom dla których organizuję dany event, ale również sobie. Daje mi to niesamowitą satysfakcję, ogromnie dowartościowuje i motywuje do dalszej pracy.

Za namową mojego partnera w czerwcu wzięłam udział w swoim pierwszym konkursie sylwetkowym. Trochę spontanicznie, dla zabawy i sprawdzenia samej siebie na scenie no i wygrałam. Połknęłam bakcyla i obecnie pod okiem trenera Sławomira Jagiełło przygotowuję się do eliminacji Mistrzostw Europy, które odbędą się już w październiku.

Sekret pięknego ciała jest bardzo prosty. Przede wszystkim dieta, treningi no i ogromna chęć wytrwania w swoim postanowieniu.

Sylwia, dziękuję Ci bardzo i trzymam kciuki! Będę Cię śledzić na JumpIt, i Wam także polecam! A na kolejny wywiad zapraszam juz w czwartek – ale nie zdradzę jeszcze z kim!

Comments

  1. Słyszałam o zajęciach na trampolinach. Nie miałam jeszcze okazji spróbować. Aczkolwiek po ilością wymienionych właściwości chyba bedą to kolejne zajęcia, na które się wybiorę 🙂 Najbardziej przekonuje mnie świadoma, wyprostowana postawa podczas ćwiczeń o raz ilośc spalanych kalorii!

  2. Nie wiesz może, jakie są przeciwwskazania do dżampu? Generalnie fajna sprawa – trochę dziecięcej niefrasobliwości, ale też wyrobienie kokndycji. Ćwiczyłabym.

    1. Zerknij do artykułu, pisałam rownież o przeciwwskazaniach do JUMPIt

  3. ja chce tak wyglądać- chce mieć taki brzuch!!!..

  4. Sylwia to niesamowita, energiczna i zawsze uśmiechnięta osoba. Masz rację to prawdziwy wulkan ☺

  5. I ja i JA! !! TO będzie chyba w końcu dla mnie motywacja…. oczywiście jak urodzę Ale figura do pozazdroszczenia… I podejście też. Pełen podziw

  6. Faktycznie wulkan energii. 🙂
    Chciałby się trochę tej energii przejąć. 😉

    1. Prawda? Sylwię obserwuję na instagramie i fb. Czasami aż się chce ruszyć tyłek i poćwiczyć.

  7. Z trampolinami i mięśniami dna miednicy to niestety nie jest tak pięknie jak się wydaje… Po pierwsze na takich zajęciach nie jest możliwe wytłumaczenie i nauczenie kogoś czym są te mięśnie, jak nad nimi pracować itp. Nie sądzę bowiem, że na początku zajęć jest przynajmniej 10 minut na macie by się tym zająć. Jeśli jednak się mylę i klienci uczą się tego, zamiast od razu wskakiwać na trampolinę, to zwracam honor. Druga sprawa, to nacisk na napinanie może przynieść więcej szkody niż pożytku. Owszem napinać trzeba, ale niezwykle ważne jest rozluźnianie. Tyle się mówi o spinaniu i z tego biorą się potem dziewczyny mocno wysportowane, które są tak pospinane, że tylko rehabilitacja mięśnie dna miednicy może pomóc. Skupiam się na tej kwestii, bo temat mi najbliższy, więc ja niestety nie jestem pasjonatką tej formy zajęć, chyba, że raz na jakiś czas dla rozrywki i urozmaicenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *